måndag 28 april 2008

Ont, ont, ont!

Och jag är så trött på det! Senaste veckan har varit rent pissig med tanke på min värkande nacke. MEN detta skall inte vara någon blogg för gnällande, det får jag starta en ny för isåfall.

Det har ju varit fantatiskt fint väder det sista, underbart! Och i drivbänken växer det så att det knakar. Har nu kunnat börja plocka små blad av sallad. Smakar ljuvligt! Nu blev sörjer jag inte så mycket att det inte blev någon riktig varmbänk. Kallbänk är kul det med! Jordgubbsplantorna blommar därinne i värmen, jag pillar lite på blommorna så att de blir pollinerade i avsaknad av bin och humlor.

På fönsterbänken växer det för fullt också, bland mina frösådder alltså. Det är såååå härligt! Jag älskar att se hur det växer. Viktor har också hela sin fönsterbänk full med sina omplanterade sådder. Kul att ha någon som delar intresset!

Skönt att kunna hitta glädjeämnen!

Jag har förresten sått alldeles för många tomatplantor. Vill någon ha är det bara att hojta till. Råkade blanda ihop fröpåsarna lite när jag sådde...

Jag tycker det är så tråkigt att skriva inlägg utan att ha med en bild. Nu är det så att jag har förlagt laddaren till min kamera, och batteriet är finito. Orkar bara inte leta reda på den. Det är en sådan där grej som man får sortera bort när värken sätter till ordentligt (gnäll, gnäll igen). Den kommer väl fram vad det lider.

Inga kommentarer: