måndag 13 oktober 2008

Pumpaskörd!

I går tog vi in våra pumpor. Totalt blev det 30 kg, den största vägde drygt 10 kg. Se så glada vi är över skörden:



(Märks det förresten att mamman är mer frusen än sina barn?)

Helgen har varit häärlig! I fredags vände det äntligen för mig med värken. Jag har haft många veckor med MYCKET ont, och jag hade så gott som gett upp hoppet om att bli bättre. Om det är bön, vila eller ny medicin, eller kanske en kombination, som hjälpt vet jag inte. Men jag är så GLAD! Har till och med orkat gräva i trädgården utan att få gå och lägga mig efter ett par spadtag. Och jag är så GLAD för vår trädgård! Tänk vilken lycka att få äga en. Och att få ha en man som hjälper mig att gräva. Och vet ni, jag skall få ett växthus. Hurra! Det kommer att levereras v 48. Tveksamt om det kan monteras då... Och först skall ju grunden fixas.

Nu skall jag släpa mig till sängs. Skall tillbaka till jobbet imorgon, efter fem dagars ledighet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker ni är duktiga på att odla pumpor speciellt. Detta har jag aldrig själv prövat på. Vad ska ni ha dom till - sätta ljus i till Halloween?

Min egna trädgård ligger i ngn slags "Törnrosasömn". Kanske den vaknar till våren?
PUSS OCH KRAM från tant Doris

Anonym sa...

Pernilla! VIlka fina kort du tar!!!
Så mkt fint från trädgårn:-)
Tänkte blitt tipsa om en trädgårdsfavorit: http://uteochinne.blogspot.com/
Må gott.
//Lene