tisdag 18 mars 2008

Jag beundrar alla med linser.

I fredags hämtade jag mina linser hos optikern. Och fick prova att ta in och ut dem. Hjälp, vad svårt! Sedan hade jag ont i ögonen hela kvällen. Har dragit mig för att prova hemma, men gjort ett par misslyckade försök att få in linserna. Idag lyckades jag. Till slut. Efter goda råd från min man. När jag hade haft inne dem i 45 minuter eller så var det dags att plocka ut dem igen. Suck! Jag fick nästan panik, trodde aldrig att de skulle komma ut. Men, plopp, så var den ena ute och sedan den andra. Kanske går det lättare imorgon.

Ikväll har familjen varit på barnens skola och tittat på "påskspel" som årskurs 5-9 satt upp. Det är lika fantastiskt varje år. Ungdomarna sjunger, dansar och dramatiserar händelserna kring Jesu korsfästelse,död och uppståndelse. Det är svårt att hålla tillbaka tårarna, särskilt under sången "spikarnas lovsång" (från skivan "Inga andra gudar"). Önskar jag kunde lägga in en snutt av den här, men jag vet inte om det funkar och jag orkar inte ta reda på hur man gör isåfall.

Och till sist en glädjande nyhet för alla er miljoner läsare som sörjt mina krokusar: de är inte nedtrampade!! Åtminstone några finns kvar under snön. JO, jag har varit ute och grävt fram dem. Avslutar med en bild på dem och en bild från mitt köksbord. Här blommar det både ute (under snön) och inne.

Inga kommentarer: