onsdag 5 mars 2008

Projekt drivbänk fortsätter...

Idag har jag varit hemma och därför haft möjlighet att studera temperaturen i jorden. Maken och hans kollega har med stort intresse(?) följt mina aktiviteter per mobiltelefon. De fick iallafall något att prata om under sin flera timmar långa bilfärd.

Värmefläkten funkade inte tillräckligt bra, fast det var nog alldeles för kort tid för att få igång bakterierna. Så då hällde jag en hink med varmt vatten på ett ställe i bänken. Det borde väl få de små hästskitätande bakterierna att vakna till liv och börja bryta ner gödsel och utsöndra värme. Vi får väl se. Läste just att en anledning till att det inte "bränner" kan vara att gödseln är för torr. Så imorgon skall jag ta vattenslangen och vattna igenom allt ihop. Blir det någon tidig sådd och skörd av morötter skall jag njuta dem med andakt, efter allt jobb. Som för mig mest består av tänkande och mätande. Grovjobbet står maken för. Han är snäll!

På tal om maken, strax är han hemma. Jag borde nog plocka undan lite i köket så han inte får slaget när han kommer. Det står disk överallt känns det som. Bara att bita ihop och plocka in i diskmaskinen, nacken får vila sig över natten.

Inga kommentarer: